(מהנדסים/מדענים בחינוך טכנולוגי-מדעי)

תיאור התכנית

לצד המנהיגות הכלכלית/טכנולוגית שהטכניון מטפח ומתוך הכרה בחשיבותו של החינוך המדעי והטכנולוגי ובפוטנציאל
בוגריו להוביל את מערכת החינוך בישראל, הטכניון מזמין את בוגריו לחזור וללמוד בטכניון בחוג לאחר תואר בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה. התכנית מהווה הזדמנות לרכוש, בשנתיים, מקצוע נדרש נוסף המאפשר להשתלב במגוון תפקידים ניהוליים ויזמיים הקשורים בחינוך מדעי וטכנולוגי, כולל הוראה בבתי ספר תיכוניים. הכישורים הנרכשים במסגרת התכנית, מוערכים ושימושיים גם בעבודה בהיי-טק, בתעשייה המסורתית, במגזר הציבורי ובאקדמיה.
בוגרים שיתקבלו לתכנית יקבלו מן הטכניון מלגת שכ"ל ל-4 סמסטרים.

מטרות התכנית

  • הכשרת צוותי הוראה מקצועיים ומובילי שינוי בתחום הוראת הטכנולוגיה והמדעים ושילובם במערכות החינוך, בחינוך הגבוה; מכללות ואוניברסיטאות, בתפקידים מרכזיים בתעשיית ההיי-טק, בצה"ל ובמגזר השלישי
  • מתן מענה למחסור במורים איכותיים לטכנולוגיה ומדעים במערכת החינוך
  • קידום הוראת הטכנולוגיה והמדעים בישראל
  • שילוב הבוגרים/ות בפיתוח תוכניות לימודים, פיקוח, ניהול ומחקר ובפיתוח לומדות המהוות תעשייה בפני עצמה הדורשת ידע מדעי, הנדסי ופדגוגי.

התכנית מקנה:

תעודת "חוג לאחר תואר" של הטכניון הכוללת תעודת הוראה לבתי הספר העל-יסודיים – חטיבת ביניים ותיכון.

 

מסגרת הלימודים:

יומיים בשבוע במשך ארבעה סמסטרים. פרישת הלימודים על פני ארבעה סמסטרים תאפשר לבוגרים לשלב לימודים ועבודה.

פרופיל מועמדים:

בעלי חזון חינוכי, יוזמה, המכירים באתגרים ובעלי יכולת להנהיג שינוי.

זמינות ללימודים של יומיים בשבוע (כולל התנסות בהוראה)

בעלי נכונות להשתלבות בהוראה בבתי ספר

ראש התכנית:

פרופ' יהודית דורי, דיקנית הפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון

 

אודות המחבר

קרן שרוני